čtvrtek 29. prosince 2016

Španělsko osmý den

24.12.2016 sobota

Ráno zase vstávám za tmy. Dnes máme štědrý den.Bude to první štědrý den, který strávíme mimo domov a ještě  v dalekém Španělsku. Trošku se mi zastesklo po dětech, ale ty jsou dospělé a mají svoje rodiny. Těším se na večer až vše nachystám a zasedneme ke  stolu. Máme malý stromeček, cukroví a bude i salát s kaprem. Jen nějak nám schází ten sníh. Je to zvláštní pocit vánoce a teplo.
 Dnes je to také první týden co cestujeme. Událo se toho  hodně, najeto kolem třech tisíc kilometrů,
hodně měst a vesniček se projelo.
Je poledne a venku je už dvacet stupňů. Vjíždíme do města Tarifa na nejjižnějším bodu Evropy.
Hledáme místo k zaparkování, ale je to velký problém. Nakonec nacházíme místo u samého moře.

Tarifa se nachází pouhých 14 km od Afrického pobřeží.Starou část města obklopují hradby a celé městečko dýchá arabskou kulturou. Je to hlavně ráj windsurfingu a kitesurfingu

Až k majáku nás nepustí, není to přístupné. Vracíme se zpět po molu kde ze stran stříká voda, která
naráží na kameny a tak musíme mezi vlnami utíkat, aby nás to neobhodilo. Je silný vítr, až písek z pláže bodá do očí.
Přicházíme k autu a pojedeme dál na Gibraltar, kde zůstaneme do zítra.
Cestou zastávka na výhledu a pokračujeme. Místo na parkování jsme našli celkem v pohodě a můžeme zde stát až do 27.12. 2016 neboť jsou svátky a ty se neplatí.
                Chystám štědrovečerní večeři, salát je uleželý a smažím kapra. Vše připraveno, je půl šesté, slunce krásně svítí a tak můžeme večeřet.

Přejeme Všem krásné svátky, klid a pohodu.

Po večeři rozbalování dárků a jdeme na večerní procházku městem. Přicházíme k hranicím Gibraltaru a rozhodujeme se jít dál. Pasy máme sebou, tak můžeme jít dál. Půjdeme jen kousek, protože zítra nás to čeká znovu na Opičí horu.

Gibraltar je zámořské území Spojeného království. Nachází se na jihu Pyrenejského poloostrova.
Španělsko bylo nuceno v roce 1713 postoupit Gibraltar Británii Utrechtskou smlouvou ukončující války o španělské dědictví.

Stojíme před runway , zrovna spustili závoru protože přistává letadlo.Runway je uprostřed města. Jedno letadlo přistává a druhé bude vzlétat.
   Poněvadž tady půjdeme i zítra tak se vracíme zpět domů. Stejně mě začaly bolet nohy a tak se musím šetřit na zítřek. Stěží jsem se dobelhala,uléhám na postel a pouštím si pohádku na DVD, manžel něco dělá na počítači, WI -FI jsme chytli volné z letiště.
V deset uléháme ke spánku, venku dost fouká silný vítr, ale je teplo.Omladina dlouho do noci v nedalekém parku slavila štědrý večer a pouštěla petardy. Jak Španělé slaví vánoce nám zatím není známo.